sábado, 28 de septiembre de 2013

ICARO: CENTRE D'INTERPRETACIÓ D'ARXIUS PER A CONSERVAR, GESTIONAR I DIFONDRE

Anabella Barroso



Des de l'any 1997, Anabella Barroso dirigeix el Arxiu Històric Eclesiàstic de Bizkaia (AHEB-BEHA) i l'arxiu de la Diòcesi de Bilbao. Des de l'any 2008, el Centre ICARO. Els últims 15 anys ha destacat la seua direcció i modernització d’un Arxiu Històric com a responsable de la implantació i coordinació del sistema arxivístic diocesà, donant directrius i normatives a tots els arxius de parròquies i organismes diocesans.
Des de març de 2013 és presidenta d'ALDEE i coordina des de 2003 el grup de treball d'arxivers de l'Església d'Espanya.
 

Resum:

La conservació i la difusió han estat els pilars bàsics de la política arxivística de la diòcesi de Bilbao des dels inicis de l'Arxiu Històric Eclesiàstic de Bizkaia (AHEB-BEHA) en 1976. Des de principis de l'any 2000 van començar diversos projectes de digitalització que, des dels seus inicis, es van plantejar com el Servei Digital de l'Arxiu. Amb la creació del Centre Icaro. Centre de Coneixement avançat de la Història i centre d'interpretació d'arxius, un pas més en la generació, conservació i difusió de la memòria digital. En aquest Centre es pretén fer evident de quina manera les principals funcions dels arxius, això és, recollir, preservar i difondre, són essencials per construir l'actual societat del coneixement. Mostrar com els arxius han d'adaptar-se a les necessitats de consulta dels ciutadans, servint com a testimonis del pas de la història i dels seus avatars, i facilitant tasques administratives fonamentals per provar actes i assegurar llibertats i drets a les persones. El Centre ICARO té per objecte augmentar l'accessibilitat als fons d'arxiu dipositats en AHEB-BEHA- com custodi del Patrimoni Documental -des del segle XII fins a l'actualitat- pertanyent a la diòcesi de Bilbao. Això comporta l'adaptació de l'entorn web i de les principals línies de difusió de l’AHEB-BEHA, per la creació d'una xarxa social en el qual l'Arxiu i els usuaris puguen interactuar i es convertir-se així en generadors de memòria. Tractar de convertir en informació útil i, sobretot, accessible física o virtualment i a tot tipus d'usuari, el coneixement acumulat durant segles en els documents que conserva l'Arxiu. Però a més, l'objectiu és sensibilitzar sobre la importància dels documents actuals per preservar la memòria actual per al futur. Per això s'ha iniciat un programa educatiu amb el qual es vol sensibilitzar els estudiants de tots els nivells educatius sobre la importància de la conservació dels documents actuals, la majoria electrònics, com a suport de la memòria del futur. Els documents són importants per la memòria individual i col·lectiva a fi de valorar el passat, incidir en el present i assegurar el futur de la memòria i la història. Al costat del programa educatiu, compten amb un important programa de visites guiades adaptades als diferents tipus d'usuaris i un programa d'oci cultural en el qual poden participar persones de totes les edats.

Resumen:


La conservación y la difusión han sido los pilares básicos de la política archivística de la diócesis de Bilbao desde los inicios del Archivo Histórico Eclesiástico de Bizkaia (AHEB-BEHA) en 1976. Desde principios del año 2000 comenzaron diversos proyectos de digitalización que, desde sus inicios, se plantearon como el Servicio Digital del Archivo. Con la creación y puesta en marcha del Centro Icaro. Centro de Conocimiento avanzado de la Historia y centro de interpretación de archivos:  un paso más en la generación, conservación y difusión de la memoria digital. En este Centro se pretende hacer evidente de qué manera las principales funciones de los archivos, esto es, recoger, preservar y difundir, son esenciales para construir la actual sociedad del conocimiento.  Se muestran cómo los archivos deben adaptarse a las necesidades consultivas de los ciudadanos, sirviendo como testigos del paso de la historia y de sus avatares, y facilitando tareas administrativas fundamentales para probar actos y asegurar libertades y derechos a las personas. El Centro ICARO tiene por objeto aumentar la accesibilidad a los fondos de archivo depositados en AHEB-BEHA- como custodio del Patrimonio Documental -desde el siglo XII hasta la actualidad- perteneciente a la diócesis de Bilbao. Esto conlleva la adaptación del entorno web y de las principales líneas de difusión del AHEB-BEHA, para la creación de una red social en el que el Archivo y los usuarios interactúen y se conviertan en generadores de memoria. Se trata de convertir en información útil y, sobre todo, accesible física o virtualmente y a todo tipo de usuario, el conocimiento acumulado durante siglos en los documentos que se conservan en el Archivo. Pero además se trata de sensibilizar sobre la importancia de los documentos actuales para preservar la memoria actual para el futuro. De ahí que se haya puesto en marcha un programa educativo con el que queremos sensibilizar a estudiantes de todos los niveles educativos sobre la importancia de la conservación de los documentos actuales, en su mayoría electrónicos, como soporte de la memoria del futuro. Los documentos son importantes para la memoria individual y colectiva a fin de valorar el pasado, incidir en el presente y asegurar el futuro de la memoria y la historia. Junto al programa educativo, se cuenta con un importante programa de visitas guiadas adaptadas a los diferentes tipos de usuarios y un programa de ocio cultural en el que pueden participar personas de todas las edades.
 
Abstract:
Preservation and dissemination have always been the fundamental pillars in the archival policy of the Diocese of Bilbao since the Ecclesiastical Historical Archive of Biscay (AHEB-BEHA) was established in 1976. In 2000, a number of digitization projects were put forward and intended as the Archive Digital Service. With the creation of the ICARO Center (Advanced Knowledge Center for History and Archive Interpretative Center) we wanted to go a step further. This Center attempts at revealing the main features of the archives; that is to say, to collect, to preserve and to disseminate as the key principles in building current knowledge society. The aim of the Center is to increase accessibility to archive holdings deposited in the Ecclesiastical Historical Archive of Biscay as custodian of the Documentary Heritage of the Diocese of Bilbao – from the 12th century to present day -. We want that the knowledge accumulated over the centuries in documents preserved at the Archive becomes useful information and, in particular, we want that information to be accessible, both physically and virtually, for any user. In addition, we also aim to increase awareness about the importance of present documents for the preservation of current memory for the future. Therefore, we have started an educational program for students from any level of education, from primary school through to higher education, to make them aware of the importance of preserving present documents (most of them in electronic format) as support for the memory of the future. Documents are important not only for individual memory but also for collective memory in order to value the past, how the influence the present time and to secure the future of memory and history. This educational program is coupled with guided visits adapted to users, and a cultural leisure offer for all ages.



 
 

 
Leer más ...
viernes, 27 de septiembre de 2013

L'ARXIU FOTOGRÀFIC INSTITUCIONAL: EL CAS DE LA FUNDACIÓ VICENT FERRER


Juan Alonso Fernández és Documentalista Fotogràfic en la Fundació Vicent Ferrer. Anteriorment ha treballat com a Documentalista a la Cooperativa d’Arquitectes Jordi Capell, a més de la seua experiencia com a fotògraf i tractament d'imatges a Foto Estudio Juan Oscar.
És Postgrau en Gestió, Preservació i Difussió d’Arxius Fotogràfics per la Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents i Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Oberta de Catalunya. També conta amb les titulacions de Llicenciat en Documentació per la Universitat Autònoma de Barcelona i Llicenciat en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona. L'any 2008 aconsegueix el Premi Extraordinari en la titulació de Documentació en la Universitat Autònoma de Barcelona, així com el premi al millor teball acadèmic concebut pel Col•legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de Catalunya. Podem seguir a Juan Alonso en la seva web personal DOCUMENTACIÓN FOTOGRÁFICA



RESUM

S'exposa la importància de la gestió de la documentació fotogràfica com activitat professional integrada en una institució mitjançant l'experiència de l'ONGD Fundació Vicente Ferrer. Es comparteix un model exportable d'arxiu fotogràfic considerant l'edició gràfica, la propietat intel·lectual i el tractament documental. També es valora la rentabilitat de disposar d'un fons fotogràfic ben gestionat que, més enllà de la preservació i conservació, assegure una comunicació gràfica compromesa, útil i eficient.

 

RESUMEN

Se expone la importancia de la gestión de la documentación fotográfica como actividad profesional integrada en una institución a través de la experiencia de la ONGD Fundación Vicente Ferrer. Se comparte un modelo exportable de archivo fotográfico considerando la edición gráfica, la propiedad intelectual y el tratamiento documental. Se valora la rentabilidad de disponer de un fondo fotográfico bien gestionado que, más allá de la preservación y conservación, asegure una comunicación gráfica comprometida, útil y eficiente.



ABSTRACT



This paper describes the importance of photographic documentation management as a professional activity in an Institution through the experience of the Spanish NGO, Fundación Vicente Ferrer. Furthermore, it shares an exportable photo archive model which considers the graphical editing, intellectual property and the documentary treatment. Finally, this paper assesses the profitability of having a well-managed photographic fund, beyond the preservation and conservation, which ensures a committed, useful and efficient graphic communication.















 





Leer más ...
jueves, 26 de septiembre de 2013

L'Arxiu de Gandia Televisió

 Juan Àngel Gómez Aguinaga



El seu projecte actual està en la productora Adarve, creada l'any 2008. Coneixedor del mitja audiovisual, Juan Àngel Gómez Aguinaga va treballar en la televisió local de Gandia l'any 1988. Dos anys després formaria part del departament d'informatius de la televisió autonòmica, Canal 9. Realitzador, coordinador i director de programes com Dossiers, Entre Setmana, Cartell de Bous, A la Babalà, Cap i Cua, Proa al 2007, Espai Taurí o Llums en el Cavallet, són algunes de les produccions en les quals ha participat.


Bernat Martí Pellicer



Les especialitats de Bernat Martí són la gestió documental, el disseny gràfic i l’edició digital. Membre de les associacions d'arxivers de Catalunya i València. És llicenciat en Humanitats per la Universitat Oberta de Catalunya i Gestor de recursos digitals a l’empresa per la Universitat Jaume I. En 2005 esdevé Especialista Universitari en Arxivística per la UNED. Expert en Lectura d'Escriptures Antigues per la Universitat d’Alcalà i Tècnic en projectes d’Informació per la Universitat Oberta de Catalunya. A més, Bernat Martí és Diplomat en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de València. Ha treballat des de 2004 com a Tècnic d’Arxiu a l’Ajuntament de Gandia i ha participat en nombroses publicacions.

 

Borja Fuster Fuster



Actualment i des de 2004 Borja Fuster ocupa el càrrec de Tècnic Bibliotecari en l’Ajuntament de Potries. Allí desenvolupa les activitats relacionades amb la Gestió de la Biblioteca Municipal de Potries, com la catalogació de fons, l’atenció al públic, l’administració de xarxes, gestió de subvencions i gestió de compres. Anteriorment Borja Fuster ha treballat en l’Ajuntament de Gandia com a Tècnic d’Arxius des de 2006 fins a 2013, tot desenvolupant diverses tasques: gestió de fons, inventariat, digitalització i catalogació i gestió de bases de dades. Borja Fuster té un Postgrau Universitari Especialista en Arxivística i és Llicenciat en Geografia e Història per la UNED. Ha participat en diverses publicacions, entre elles 'L’Arxiu Municipal de Gandia: Història i Guia' (2007).


Jesús Alonso i López



És director de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Gandia i combina la seua professió amb la recerca històrica sobre la Safor i les Comarques Centrals del País Valencià, sobretot referida a l'època contemporània.
Llicenciat en Història Contemporània per la Universitat de València i Diplomat Superior en Arxivística i Gestió de Documents per la Universitat Autònoma de Barcelona, ha publicat diverses obres i articles sobre arxivística, sobretot en relació a arxius nobiliaris i municipals, a més de nombroses col·laboracions periodístiques i les breus històries de pobles de la Safor editades per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en la seva col·lecció 'Toponímia dels pobles valencians'. Ha estat membre del Centre d'Estudis i Investigacions Comarcals Alfons el Vell de la Safor i ha codirigit i presentat el programa de la televisió local de Gandia: 'Des del Record'.Va promoure la creació de la Universitat d'Estiu de Gandia, de la qual va ser coordinador en els seus quatre primeres edicions (1984-1988). Podem seguir a Jesús Alonso en el seu blog:
http://jesuseduard.blogspot.com.es


Resum:

La crisi i algunes decisions polítiques s’han portat per davant no poques emissores de televisió locals que sorgiren amb força en les dècades de 1980 i 1990. L’article repassa els orígens de la televisió local a la comarca de la Safor, la relació d’aquesta amb l’Arxiu Històric de Gandia i, finalment, la transferència definitiva dels seus fons a aquest arxiu arran de la supressió, l’any 2011, de l’emissora municipal. Es planteja un pla de conservació, de digitalització de cintes i altres tasques com la classificació, descripció i difusió dels fons audiovisuals de Gandia TV.



Abstract:

Some local televisions that lively started in the 1980s and 1990s have finished their emissions due to crisis and/or some political decisions. This article reviews the local TV origins in the Safor area, the relationship between it and the Historical Archive of Gandia and, finally, the completed transfer of all kind of documents and media after the municipal TV closing in 2011. We propose a conservation plan, including the digitalizing of the tapes and another issues like classification, description and dissemination of the audiovisual funds from Gandia TV.



Resumen:

La crisis y algunas decisiones políticas han eliminado muchas emisoras de televisión locales que surgieron con fuerza en las décadas de 1980 y 1990. El artículo repasa los orígenes de la televisión local en la comarca de la Safor, la relación de esta con el Archivo Histórico de Gandia y, finalmente, la transferencia definitiva de sus fondos a este archivo a raíz de la supresión, en 2011, de la emisora municipal. Se plantea un plan de conservación, de digitalización de cintas y otras tareas como la clasificación, descripción y difusión de los fondos audiovisuales de Gandia TV.

 
Leer más ...
martes, 24 de septiembre de 2013

Centre de Documentació de RTVV: preservar fins l'infinit? Per què? Què? Com?


Lola Alfonso


Des de 1988 treballa al Centre de Documentació de l'ens públic RTVV (Ràdio Televisió Valenciana) i ha estat la responsable en els darrers dotze anys fins a juny del 2013. Els documents audiovisuals han tingut diversos formats al llarg de les últimes dècades, obligant als serveis de documentació a l'adaptació progressiva del sistema de magatzematge. La importància de preservar els massius continguts d'una televisió autonòmica també necessiten d'un adequat criteri de sel·lecció dels mateixos que puguen permetre a les futures generacions conèixer millor la seua història.



Victoria Piñeiro

Amb més de 25 anys d'experiència en mitjans audiovisuals, Victòria Piñeiro és l'actual Cap de Robòtica d'Arxiu, Sistemes de Continuitat i Nous Projectes de RTVV. Especialista en àrea tècnica de televisió, sobre tot de càmeres, mescladors, configuracions d'estudis, formats de video digitals de producció i emisió.




Preservar és pensar en futur. Continguts i descripcions: preservar fins l’infinit?
Part I. Per què? Què? Lola Alfonso. Centre de Documentació de RTVV
Part II. Com? Victoria Piñeiro. Departamento Técnico de RTVV.


Resum: Els documents audiovisuals formen part de la vida quotidiana i la preservació d’aquests fons és un element destacat en la gestió del centre de documentació. Per què preservar els arxius audiovisuals de RTVV? Què cal conservar? Quin criteri s’ha seguit en la ingesta de videoteca retrospectiva fins a finals del 2012? Quines les característiques de treball amb sistemes automàtics d’arxiu, els fluxos o workflow i les metadades? Com és la tecnologia de emmagatzematge massiu que s’utilitza? Són algunes qüestions que intentarem resoldre.

Les futures generacions podran conèixer el passat si també preservem els fons audiovisuals. La tecnologia facilita la reconversió als nous formats i suports, però cal anar en compte i la preservació serà possible, si hi ha una conservació activa.



Abstract: Audio-visual documents are part of everyday life and the preservation of these funds is an important element in the management of the documentation centre. Why preserve RTVV´s audio-visual archives?, what to keep?, what criteria has been followed in the library intake flashback until end of 2012, what are the characteristics of working with automatic file flows (workflow), metadata, and how mass storage technology is used. These are some questions we will try to solve.

Future generations will know the past if we preserve audio-visual funds. Technology facilitates the conversion to new formats and media, but be careful and the preservation will be possible, if there is an active conservation.



Resumen: Los documentos audiovisuales forman parte de la vida cotidiana y la preservación de estos fondos se un elemento destacado en la gestión del centro de documentación. ¿Por qué preservar los archivos audiovisuales de RTVV? ¿Qué hace falta conservar? ¿Qué criterio se ha seguido en la ingesta de videoteca retrospectiva hasta finales del 2012? ¿Qué características de trabajo se siguen con sistemas automáticos de archivo, los flujos o workflow o los metadatos? ¿Cómo se la tecnología de almacenamiento masivo que se utiliza? Son algunas cuestiones que intentaremos resolver.
Las futuras generaciones podrán conocer el pasado si también preservamos los fondos audiovisuales. La tecnología facilita la reconversión a los nuevos formatos y apoyos, pero hay que estar atentos, la preservación será posible si hay una conservación activa.







Leer más ...
lunes, 23 de septiembre de 2013

La memòria audiovisual al servei de la producció de continguts en Atresmedia


Eugenio López de Quintana


 

Des de 1989, Eugenio López de Quintana és director de Documentació d’Antena 3 Televisión, i ara mateix d’Atresmedia Corporación, fruit de la fusió d’Antena 3 i la Sexta. Eugeni és responsable de la definició estratègica de serveis, polítiques i procediments, i ha participat directament en el desenvolupament i engegament dels sistemes de gestió documental, així com en els processos globals requerits per a la transició de l’entorn analògic al digital en la Companyia.

En relació amb la digitalització, Eugeni ha dirigit el disseny d’un nou software, anomenat GAMA, per a la gestió documental d’arxius digitals d’imatges amb capacitat per a ser integrades amb qualsevol aplicació de MAM (Media Asset Management) o sistemes digitals de producció.

Eugenio ha estat president de l'Associació Espanyola de Documentació i Informació (SEDIC) entre 2009 i 2013, i va ser membre del comitè executiu de la Federació Internacional d'Arxius de Televisió (FIAT) entre 2008 i 2012. És membre del grup Think Epi (http://www.thinkepi.net/) i pertany al consell assessor de les publicacions El Profesional de la Información, Educación y Biblioteca" i "Métodos de Información".




Intervenció en les VII Jornades: 24 Octubre. 16 hores



Resum:

Es presenten les polítiques de preservació de materials d'arxiu vigents en Antena 3 Televisió, dins del Grup Atresmedia, tant referent a la digitalització retrospectiva dels fons en suport cinta, com al redisseny de procediments i circuits per a la gestió i conservació dels materials generats directament en els entorns digitals de producció. S'inclouen algunes reflexions sobre els condicionants i complexitats de la preservació digital de materials audiovisuals en televisió.


 

Resumen:

Se presentan las políticas de preservación materiales de archivo vigentes en Antena 3 Televisión, dentro del Grupo Atresmedia, tanto en lo referente a la digitalización retrospectiva de los fondos en soporte cinta, como al rediseño de procedimientos y circuitos para la gestión y conservación de los materiales generados directamente en los entornos digitales de producción. Se incluyen algunas reflexiones sobre los condicionantes y complejidades de la preservación digital de materiales audiovisuales en televisión.




Abstract:

The archive preservation policy in Antena 3 Televisión, which belongs to the media group Atresmedia, is presented. Not only the criteria for the analogic into digital conversion is explained, but also the new workflows that have been redefined to guarantee the management and preservation of the born digital media contents in a tapeless environment. Some other considerations in relation to the characteristics and particular complexity of the digital preservation of audiovisual materials in television are also provided.


Leer más ...
domingo, 22 de septiembre de 2013

Confiança digital



Mar Ibáñez Martí




José Antonio Amador


Mar Ibáñez i Jose Antonio Amador estan fortament implicats en la posada en marxa de l'Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Ens parlaran del seu projecte, de la seua experiència, i tocaran un tema central en les nostres jornades, el qual deuria ser-ho també en la societat. Com crear unes condicions de confiança en la gestió i la custòdia dels documents digitals? Com assenyala Luciana en el seu text inaugural i com a qüestió, també, de trellat i sentit comú, la 'confiabilitat' entre les persones, les empreses i les institucions és fonamental i la pròpia fiabilitat dels documents pot ser un mitjà per millorar la gestió o, per contra, per empitjorar encara més la ja tan tocada veracitat i autenticitat en els els assumptes públics o privats.

Per si això fora poc, cal considerar que l'ACCV és una de les entitats valencianes (potser la més potent) amb més experiència en la conservació i preservació de documents electrònics a mitjà i llarg termini. I això no és qualsevol cosa. Us oferim, una vegada més, el resum que apareixerà publicat en el proper número de la Revista d'Arxius.


Resum:

L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), dins de la seva tasca de difusió i implantació de tecnologies i serveis relacionats amb la seguretat i la certificació digital ha engegat un servei de custòdia documental de documents signats. En aquest servei l ’ACCV actua com a tercera part de confiança, emmagatzemant els documents una vegada comprovada la signatura o signatures dels mateixos i garantint la seva integritat i conservació.

En aquest article es resumeixen les funcionalitats del servei, així com l'arquitectura i la seua integració amb altres aplicacions, proporcionant una visió general i les vies per a la seua utilització. També es parla del compliment normatiu i de l'adequació del servei a les diferents norma tècniques de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat.


Abstract:

La Agencia de Tecnología y Certificación Electrónica (ACCV), within its dissemination and implementation of technologies and services related to security and digital certification has launched and signed document management service. In this service the ACCV acting as trusted third party, storing documents after verifying the signature or signatures of the same and ensuring their integrity and preservation.

This paper summarizes the features of the service, as well as architecture and its integration with other applications, providing an overview and ways of use. There is also talk of regulatory compliance and the adequacy of the service to different technical standard National Interoperability Scheme.
Keywords: Custody, Agency for Technology and Certification electronic Valencia (ACCV), Electronic signature, National Interoperability Framework.


Resumen:

La Agencia de Tecnología y Certificación Electrónica (ACCV), dentro de su labor de difusión e implantación de tecnologías y servicios relacionados con la seguridad y la certificación digital ha puesto en marcha un servicio de custodia documental de documentos firmados. En este servicio la ACCV actúa como tercera parte de confianza, almacenando los documentos una vez comprobada la firma o firmas de los mismos y garantizando su integridad y conservación.

En este artículo se resumen las funcionalidades del servicio, así como la arquitectura y su integración con otras aplicaciones, proporcionando una visión general y las vías para su utilización. También se habla del cumplimiento normativo y de la adecuación del servicio a las distintas normas técnicas del Esquema nacional de Interoperabilidad.





Leer más ...

Traductor

Etiquetes

administración electrónica (9) administración local (5) administración pública (8) adquisiciones (1) Alfred Mari Martí (1) almacenamiento masivo (3) Antena3Televisión (1) aplicaciones informaticas (1) archivística (5) archivo (7) Archivo Diocesano de Valencia (1) archivo RTVV (2) Archivo Secreto Vaticano (2) archivo televisión (4) archivos audiovisuales (5) archivos fotográficos (2) archivos históricos (5) Archivos parroquiales (1) Asociación de la Prensa de Madrid (1) asociaciones de archiveros (7) Atresmedia (1) buen gobierno (2) cambio cultural (2) cintas datos (1) cintas vídeo (1) comunicación (2) conservación imágenes (1) conservación patrimonio documental (1) cursos (1) custodia (1) datos abiertos (2) difusión (4) digitalización (6) digitalización de documentos (3) diputaciones provinciales (1) documentación digital (5) documentación fotográfica (2) documento (1) edición gráfica (1) educación (1) empresas (3) España (2) expediente electrónico (2) flujo archivo (1) fondo audiovisual (1) fotografía (2) Francisco Sanchis Moreno (1) Fundación Vicente Ferrer (1) Gandía (1) gestión de documentos (5) gestión fotográfica (2) historia de los archivos (1) imágenes digitales (1) internet (1) interoperabilidad (3) InterPARES (2) investigación (1) Los Borja (1) luciana duranti (1) memoria (1) memoria histórica (5) Modernización administrativa (3) normas ISO (2) nuevas tecnologías (2) ONG (1) ONGD (1) organización (1) país valenciano (1) PARADIS (1) patrimonio audiovisual (1) periodistas (1) política archivística (2) postmodernismo (1) preservación digital (4) publicaciones (2) Ramon Alberch Fugueras (1) Remedios Antequera (1) servicios en línea (1) signatura electrónica (1) tecnología (2) tecnologías digitales (1) televisión (1) Televisión local (2) Tercer Sector (1) TIC (1) transparencia (5)

Localització

Twitter

Con la tecnología de Blogger.